ANNONSØRINNHOLD:

Nybilselgerne Espen Bagroen, Jonas Bergheim og Martin Grøv Rugeldal får topp skussmål av kundene. Her foran en Hyundai IONIQ 5, kåret til årets beste bilkjøp av NAF-magasinet Motor i 2021.

Beste forhandler på kundetilfredshet

Kjøper du Hyundai eller Nissan hos Birger N. Haug på Kjellstad er du i gode hender.

Denne teksten er kommersiell markedsføring og inneholder annonselenker

Årets kundetilfredshetmålinger viser at forhandleren ikke bare er beste forhandler i Birger N. Haug-konsernet, men topper også listen over de store og mellomstore bilforhandlerne på landsbasis.

Med en score på 10 av 10 på alle parametre kan Birger N. Haug på Kjellstad skilte med hele 95,9% i totalscore på Hyundai og 100% på Nissan.

Det er tall som etterlater konkurrentene langt bak i feltet. Også på antall solgte biler er Lier-forhandleren på topp på Hyundai. At bilene også får meget gode skussmål, skader selvsagt ikke. Salgsleder Fredrik Moserud Simensen blar i papirene sine.

- For Hyundai har vi for eksempel fått 49 tilbakemeldinger på undersøkelsen hittil i år. Vi blir målt på fasiliteter, personale, kjøpsprosessen, prøvekjøring og levering, forteller han.

En kundereferanse ser slik ut:

«Jeg handlet hos dere siden det ble anbefalt av en venn. Jeg er fornøyd med at alle de ansatte jeg traff på smilte og hilste, selv de jeg ikke handlet bil av. En imøtekommende og serviceinnstilt gjeng. Lett handle når man føler seg godt mottatt»

Petter Koch, Skotselv

TALLENES KLARE TALE: Fredrik Simensen kan konstatere at forhandleren er markedsleder på kundetilfredshet.

Tar vare på kundene

Simensen er klar på hva han mener er årsaken til de svært fornøyde - og lojale - kundene.

- Det er kundene vi lever av og er våre ambassadører, så dette ser vi på som svært viktig. Det handler om å ta vare på kundene, forteller han.

For å gjøre det er de ansatte svært bevisste på salgsprosessen, under mottoet «tett på, helt rå».

- Vi tar ikke for gitt at kundene kommer, og tar imot alle på en skikkelig måte. Vi har fokus på hva kundene ønsker i salgssamtalen, og legger vekt på oppfølging både underveis og etter levering, forklarer Simensen.

LES MER OM HYUNDAI IONIQ 5
LES MER OM HYUNDAI KONA ELECTRIC
LES MER OM NISSSAN LEAF

SENTRAL BELIGGENHET: Langs E18 i Lier ligger Hyundai- og Nissan-forhandleren.

Holder hva de lover

Et punkt som har blitt mer og mer betent knyttet til nybilsalg er leveringstid. Dette er Birger N. Haug klar over, og istedenfor å ryke på en smell med utsettelser og misfornøyde kunder, har man innsett at ærlighet varer lengst.

- Vi opplever at den del forhandlere lover mer enn de kan holde med tanke på leveringstid. Der er vi ærlige med kundene, og legger heller på litt ekstra for å være helt sikre, forteller Simensen.

Samtidig har Hyundai en leveringssituasjon som er blant de beste på markedet.

- I forhold til mange andre har vi det ganske bra, og har en leveringstid på rundt åtte måneder for de mest populære modellene. Det er ikke så lenge i dag, hvor mange merker opplever leveringstider på over et år, påpeker Simensen.

Fremover tror Simensen at de store forventningene til den nye Nissan SUV-en Ariya innebærer en stor salgsuksess, og nylig har forhandleren også fått inn demobil klar til prøvekjøring av kundene.

NY BIL? A KONTAKT MED BIRGER N. HAUG DRAMMEN

Powered by Labrador CMS